Het Scheepvaartmuseum behoort tot één van de meest toonaangevende musea in Nederland. In het monumentale pand in Amsterdam worden aan meer dan 400.000 bezoekers per jaar eeuwenoude maritieme geschiedenisverhalen verteld. Gaastra is sinds 2011 partner van Het Scheepvaartmuseum en viert het 100 jarig bestaan van de maritieme collectie op een modebewuste manier. Met trots presenteert Gaastra voor deze viering de Limited Edition Collectie, speciaal ontworpen voor de medewerkers van het museum.

Royal en navy blue

De medewerkers worden in stralend royal en navy blue gehuld en vormen zo perfect zichtbare ambassadeurs voor het merk dat functionele en fashionable mode voor de zeilsport op de kaart heeft gezet. Het was 1897 toen Douwe Gaastra zijn zeilmakerij oprichtte in Sneek. Hij wijdde zich aan de opdracht om de beste zeilen te ontwikkelen en later ook de fijnste zeilkleding. In korte tijd werd het bedrijf een begrip in de zeilwereld. "Door de geschiedenis van ons bedrijf en onze maritieme kernwaarden, vormt de collectie een authentiek onderdeel van de operationele business van Het Scheepvaartmuseum. Wij feliciteren Het Scheepvaartmuseum met deze mijlpaal en zien uit naar de toekomstige samenwerking’. aldus Hein Barnhoorn, Marketing Director Gaastra International Sportswear.