De speciale Michiel de Ruyter Route in Het Scheepvaartmuseum is zeer goed ontvangen en bezocht. Duizenden bezoekers beleefden plezier aan de bijzondere verhalen van deze nautische held. Met trots kunnen we dan ook mededelen dat de route verlengd is tot 30 juni 2015.

De heldendaden van Michiel Adriaenszn de Ruyter spreken nog steeds tot de verbeelding. Hier in Het Scheepvaartmuseum bevinden zich tal van voorwerpen die direct met hem verbonden zijn. Niet vreemd, want Het Zeemagazijn huist in het voormalige pakhuis van de Admiraliteit, de opdrachtgever van Michiel de Ruyter.

Van scheepsmodel tot porseleinen beeld

Een speciaal ontwikkelde route in het museum voert je langs objecten in de vaste tentoonstellingen en sluit af met een selectie van een 40-tal voorwerpen over zijn heldenstatus die speciaal voor dit doel uit het museumdepot zijn gehaald. Je komt onder andere het volgende tegen:

• Schilderijen van bekende zeeslagen en portretten
  • Een scheepsmodel van een Hollands oorlogsschip
  • Scheepsornamenten met een boegbeeld van De Ruyter
  • Glas en porselein gebruikt door De Ruyter

Loop de route met een museumgids

Deze route is zelfstandig te lopen in het museum. Haal het routeboekje op bij de kassa of de informatiebalie van Het Scheepvaartmuseum. Wil je het verhaal in geuren en kleuren beleven? Loop dan de route met een museumgids.