Het Scheepvaartmuseum ontving op woensdag 14 maart een record aantal bezoekers. Bijna 3.000 bezoekers brachten een bezoek aan het museum, waarvan 2.200 personen op de stakingsdag afkwamen. Sinds 2015 is het niet meer voorgekomen dat er zoveel bezoekers op één dag het museum bezochten.

Divers publiek

Op woensdag 14 maart staakten de leraren van het basisonderwijs uit de provincies Noord-Holland, Flevoland en Utrecht. Kinderen die niet naar school gingen, konden gratis met hun ouder of begeleider naar Het Scheepvaartmuseum. Het museum trok hierdoor een diverser publiek dan gewoonlijk.

Activiteiten

Er was veel te beleven in het museum voor kinderen van allerlei leeftijden. Families konden de nieuwe virtuele tijdreis 'Dare to Discover' beleven aan boord van het VOC-schip 'Amsterdam'. Er is was een kijk- en ontdektocht door de tentoonstelling 'Gamechangers' over maritieme innovaties. De familietentoonstellingen zoals 'Het verhaal van de walvis' en 'Het leven aan boord' waren zeer in trek bij de jeugdige museumgasten.