Het Scheepvaartmuseum is een gewilde locatie op het gebied van foto- en filmshoots en heeft met regelmaat de pers over de vloer. Bekijk hier alle benodigde informatie om een shoot te boeken of een persbezoek in te plannen.

Lees hieronder alle informatie rond aanvragen & voorwaarden pers

Aanvragen & voorwaarden foto- en filmshoots

Dien een aanvraag voor foto shoots en/of filmopnamen in via een mail naar: pr@hetscheepvaartmuseum.nl.
Vanwege de grote hoeveelheid verzoeken, hanteren wij een doorlooptijd van 2 weken.

Voorwaarden fotoshoot

Gezien de aard van het museum en de kwetsbaarheid van de collectie, is het helaas niet toegestaan, om verkleed (bijvoorbeeld als piraat, fee, of met attributen) of met verkleedkleren of - attributen een fotoshoot in het museum (of op het VOC-schip) te houden. Dit soort aanvragen zullen dan ook niet toegekend worden.

Voorwaarden persbezoeken

Gratis toegang voor pers is alleen mogelijk na aanmelding en toestemming van de afdeling Communicatie. De kassamedewerkers van het museum kunnen geen perskaarten, visitekaartjes of andere mediapassen accepteren om gratis toegang te verlenen.

Neem s.v.p. vooraf contact op met de afdeling Communicatie. Bij voorkeur per mail naar de pr-afdeling met de volgende informatie:

• Volledige contactgegevens (naam, adres etc.)
  • Opdrachtgever / medium
  • Datum van bezoek