kom jij publieksactiviteiten op touw zetten in ons spraakmakende museum?

Het Scheepvaartmuseum laat zien hoe water werelden verbindt. Het museum staat bekend als spraakmakend en toonaangevend museum met één van de grootste en meest bijzondere maritieme collecties ter wereld. Dagelijks ontvangen we vele bezoekers, variërend van museumliefhebbers tot dag-toeristen en schoolklassen. Daarnaast is het prachtige gebouw een spectaculaire evenementenlocatie voor congressen, bruiloften en zakelijke events.

Onze afdeling educatie & publieksactiviteiten ontwikkelt de onderwijsprogramma’s én de uitgebreide publieksprogrammering rondom de tentoonstellingen, zoals museumnacht, lezingen en vakantieprogramma’s. Ter ondersteuning van dit creatieve en gemotiveerde team zoeken wij een:

stagiair(e) publieksevenementen (36 uur)

wat ga je doen?

Je ondersteunt de projectleider en de medewerker publieksactiviteiten & educatie, en waar nodig de afdeling, binnen een meewerkstage. Je draagt bij aan de realisatie en uitvoering van de publieksactiviteiten, zoals lezingen en familieprogrammering, in het eerste en tweede kwartaal van 2020. Daarnaast doe je ervaring op met onder andere het inplannen van programmering in de jaarplanning, het schrijven van wervende teksten, het opstellen van evaluatiedocumenten en research voor de afdeling. Onder je mogelijke werkzaamheden vallen:

  • een vertaling maken van een aangeleverd basisconcept naar een concreet voorstel voor een familie-activiteit;
  • een projectplan en begroting schrijven (onder begeleiding);
  • proactief creatieve ideeën aandragen die inspelen op actuele tentoonstellingen, ontwikkelingen in de museumsector, de stad Amsterdam en heel Nederland;
  • samenwerken met collega’s van de afdelingen collectie & presentatie, marketing & communicatie, sales / events, operations en museumgidsen en -docenten.

Als stagiair(e) krijg je directe begeleiding van de projectleider educatie & publieksactiviteiten. De precieze invulling van je taken stellen we graag in overleg met jou vast.

wie zoeken wij?

Je hebt humor en bent een initiatiefnemer, die gek is op plannen en organiseren. Als vindingrijke creatieveling weet jij altijd het beste resultaat te bereiken. Je gaat recht op je doel af zonder het overzicht te verliezen. Je ziet kansen, bent energiek, creatief, en vooral stressbestendig. Wij zoeken een teamplayer met een publieksgerichte instelling. Verder:

  • volg je een relevante hbo of wo -opleiding: communicatie, marketing of Reinwardt Academie of eventmanagement;
  • de startdatum is per 1 februari 2019 en de stageduur is voor minimaal 4 maanden, bij voorkeur langer;
  • spreek en schrijf je foutloos Nederlands én Engels en kun je creatief en wervend schrijven;
  • heb je aantoonbare ervaring met projectmanagement in een creatief of museaal evenement;
  • hebben Word, Excel, PowerPoint (MS Office) en Photoshop geen geheimen voor jou.

wat bieden wij?

Een uitdagende, leuke en gevarieerde meewerkstage in Het Scheepvaartmuseum. Je komt te werken in één van de mooiste gebouwen van Amsterdam binnen een zeer betrokken, gemotiveerd en creatief team. Daarbij biedt deze stage je veel vrijheid voor het ontplooien van eigen initiatieven. De stagevergoeding bedraagt €350-, bruto op basis van 36 uur.

reageren

Ben je helemaal enthousiast geworden en herken jij jezelf in het profiel? Solliciteer dan zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk zondag 15 december 2019 via onderstaande sollicitatiebutton. Voor vragen over de stage kun je contact opnemen met Hilde Manus van der Jagt Ruygt (projectleider educatie & publieksactiviteiten) via hvdjagtruygt@hetscheepvaartmuseum.nl. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met de afdeling HR, tel. (020) 5232 425. Graag vermelden wij alvast dat de aanvraag van een Verklaring Omtrent Gedrag onderdeel uitmaakt van de selectieprocedure.

Het Scheepvaartmuseum maakt gebruik van cookies. Meer weten? Lees onze cookieverklaring.