Bekijk hier de minicolleges van onze conservator zeevaartkunde & bibliotheekcollecties Diederick Wildeman over de tentoonstelling cartografie en & curiosa

Op Deshima, een klein eilandje in de baai van Nagasaki, was van 1641 tot 1859 een Nederlandse handelspost, die het voor enige contact zorgde tussen Japan en de rest van de wereld. Diederick Wildeman, conservator zeevaartkunde & bibliotheekcollecties, vertelt over dit stukje geschiedenis in de tentoonstelling cartografie en curiosa.

Informatie & instellingen

In de ogen van Petrus Plancius in 1590, die een kaart van de wereld maakte, zag de wereld er nog heel anders uit. Diederick Wildeman, conservator zeevaartkunde & bibliotheekcollecties verteld hierover in de tentoonstelling cartografie en curiosa.

Informatie & instellingen

Diederick Wildeman, conservator zeevaartkunde & bibliotheekcollecties, vertelt over het schilderij Zicht op Recife van Abraham Willaerts in 1640.