Met restauratiefilms en het transport van de Solebay wandtapijten komt er een schat aan informatie beschikbaar om je verder de verdiepen in het werk van Willem van de Velde & Zoon.

Jeroen van der Vliet (Hoofd Collecties) neemt je tijdens een uitgebreide rondleiding mee door de overzichtstentoonstelling Willem van de Velde & Zoon

Informatie & instellingen

Kijk mee met schilderijenrestaurator Caroline van der Elst en houtrestaurator Miko Vasques Dias naar de restauratie van twee werken van Willem van de Velde de Oude.

Informatie & instellingen

Topstukken uit de tentoonstelling Willem van de Velde & Zoon zijn twee zeldzame Solebay wandtapijten uit 1658 naar ontwerp van Willem van de Velde de Oude. De tapijten laten goed zien hoe deskundig, veelzijdig, getalenteerd en ambitieus Willem van de Velde de Oude was.

Informatie & instellingen

Textielrestaurator Lieke Boerstra verteld meer over de restauratie van de monumentale Solebay wandtapijten naar ontwerp van Willem van de Velde de Oude.

Informatie & instellingen

Na elf spannende maanden voorbereiding was het moment daar: directeur museale zaken Vera Carasso reisde naar Londen om de twee Solebay wandtapijten op te halen. Wie was Willem van de Velde? En wat is het verhaal achter deze monumentale wandtapijten? Bekijk deze video!