Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander en de president van de Republiek Kaapverdië, Jorge Carlos de Almeida Fonseca, zullen op maandagmiddag 10 december 2018 een bezoek brengen aan Het Scheepvaartmuseum.

De activiteit maakt onderdeel uit van het staatsbezoek aan Nederland, dat president Fonseca aflegt. In het museum wonen de president en de Koning een Blue Economy Round Table bij. Tijdens deze bijeenkomst spreekt minister Sigrid Kaag voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, maken Nederlandse en Kaapverdiaanse kennisinstellingen en bedrijven kennis met elkaar en wisselen zij van gedachten over maritieme ontwikkeling, duurzame energie en duurzaam toerisme. Daarnaast krijgen de Koning en de president een korte rondleiding door het museum en een uitleg over de Nederlandse scheepvaart.

Lees hier het persbericht van Rijksvoorlichtingsdienst.