Op 6 mei maakte minister-president Rutte bekend dat musea per 1 juni 2020 weer open mogen. Het Scheepvaartmuseum is zeer verheugd met dit goede nieuws en opent per 1 juni zijn deuren voor publiek.

veilige haven voor bezoekers

Het Scheepvaartmuseum doet er alles aan om een veilig en ontspannen museumbezoek voor bezoekers te realiseren. Het museum volgt hierbij de richtlijnen van de Museumvereniging, de Club van Elf en de adviezen van het RIVM. Het Scheepvaartmuseum is gehuisvest in het Zeemagazijn, een groot pand met een zeer grote oppervlakte met ruim 7.000 m2 publiekstoegankelijke ruimtes. Hierdoor kan Het Scheepvaartmuseum anderhalve meter afstand tussen bezoekers waarborgen. Ook neemt het museum extra maatregelen, waardoor een veilig bezoek aan het museum wordt gecreëerd. De veiligheidsmaatregelen worden 29 mei op de website www.hetscheepvaartmuseum.nl bekend gemaakt.

online entreeticket met starttijd

Conform de richtlijnen van de Rijksoverheid is een museumbezoek alleen mogelijk met een vooraf aangeschaft online entreekaart, voorzien van een starttijd van moment van aankomst. starttijden zorgen voor spreiding van het bezoek over de dag. Alle bezoekers moeten vooraf een starttijd reserveren, ook als zij al een toegangskaart hebben of gebruik maken van een Museumkaart of BGL VIP-kaart. De starttijden zijn 29 mei beschikbaar.

Het Scheepvaartmuseum opent per 1 juni 2020 zijn deuren.

programmering

Vanwege de impact van het coronavirus heeft Het Scheepvaartmuseum het tentoonstellingsprogramma voor het komende jaar herzien. Voorop staat dat het museum bezoekers een gevarieerd tentoonstellingsprogramma blijft aanbieden. Het programma wordt binnenkort bekend gemaakt.

Het Scheepvaartmuseum voor Pampus

Het Scheepvaartmuseum gaat door met de ‘Voor Pampus-pagina’ op de website. Op deze pagina kunnen bezoekers het museum virtueel beleven. Bekijk minicolleges van conservatoren, vlogs van museumdocenten, ga mee op een online rondleiding met fotojournalist Kadir Lohuizen of beleef de VR tijdreis Dare to Discover in 360 graden. Deze pagina blijft ook na 1 juni toegankelijk.

meer informatie

Heb je vragen, neem dan telefonisch contact met ons op via +31 (0)20 52 32 222 of mail naar info@hetscheepvaartmuseum.nl. Ook kun je ons bereiken via onze social media kanalen.