De tentoonstelling Amsterdam havenstad is vanmorgen officieel geopend. In een geanimeerde ontbijt-bijeenkomst wisselden tafelgasten onder leiding van Jort Kelder van gedachten over de relatie tussen stad en haven.

De tentoonstelling wil bezoekers laten zien hoe haven en stad met elkaar verweven zijn, in verleden, heden en toekomst. Het project is voortgekomen uit een plezierige samenwerking tussen Port of Amsterdam (hoofdsponsor), Amports, ORAM en Het Scheepvaartmuseum.

De officiële opening werd verricht door (v.l.n.r.) Koen Overtoom (Port of Amsterdam), wethouder Victor Everhardt, Michael Huijser (Het Scheepvaartmuseum) en Kees Noorman (ORAM).

Foto: Monique Kooijmans

opening tentoonstelling Amsterdam havenstad