• Wanneer: Zaterdag 16 en zondag 17 juni 2018
  • Hoe laat: Om 11.00 uur, 13.00 uur en 14.30 uur
  • Duur: Circa 60 minuten
  • Voor wie: Iedereen (kinderen wel onder begeleiding van een volwassene)
  • Kosten: Gratis (met een geldig museumentree) - let op: beperkte capaciteit
  • Aanmelden: Voor Varen met je vader kun je je uitsluitend aanmelden op de dag zelf in het museum (beperkte capaciteit).

Verras je vader en vaar op zaterdag 16 of zondag 17 juni gratis* (*met een geldig museumentreebewijs) mee op ons stoomschip Christiaan Brunings, de stoere, originele op kolen gestookte ijsbreker van het museum uit 1900. En natuurlijk serveren we heerlijke Hollandse nieuwe in ons café Stalpaert (met glaasje jenever)!

In ca. 60 minuten kom je onder andere langs het beeld van de Zeeman op de uitkijk, de Ertshaven en Passenger Terminal Amsterdam. Natuurlijk kun je aan boord ook in de salon rondkijken en vragen stellen aan de bemanning over het schip.

Let op: i.v.m. veiligheid kinderen uitsluitend onder begeleiding van een volwassene.  De vaartocht duurt ca. 60 minuten en vertrekt van de steiger om 11.00, 13.00 en 14.30 uur. Kom langs in museumrestaurant Stalpaert en bestel een heerlijk broodje nieuwe haring met glaasje jenever van Wijnand Fockink of een kopstootje (biertje en jenever) en bezoek samen de tentoonstelling Gamechangers | maritieme innovaties (nog te zien t/m 1 juli) waarin bijzondere objecten over haring kaken tentoongesteld zijn.