• Wanneer: zondag 16 juni 2019
  • Hoe laat: om 11:30, 12:30 en 13:30 uur
  • Duur: circa 50 minuten
  • Voor wie: Voor alle vaders
  • Kosten: Toegang tot het museum is gratis voor alle vaders, op vertoon van een kind (alle generaties)
  • Aanmelden: Aanmelden voor de rondleiding kan uitsluitend op de dag zelf bij de museumkassa

Voor alle stoere, lieve en zorgzame vaders heeft Het Scheepvaartmuseum een leuke actie op zondag 16 juni. Op deze dag is de toegang tot het museum voor alle vaders gratis(op vertoon van een kind, voor alle generaties!). Ook kun je gratis deelnemen aan een rondleiding op de replica van het VOC-schip 'Amsterdam'.

Ga op Vaderdag samen met je vader naar Het Scheepvaartmuseum en doe mee met een enthousiaste gids naar de replica van het VOC-schip ‘Amsterdam’. In circa 50 minuten leer je alles over het leven aan boord. Neem een kijkje in de schippershut, de keuken en de ruimtes voor de bemanning. Ontdek hoe de zeelieden leefden en werkten in de Gouden Eeuw. Waar moest je slapen? Wat kreeg je te eten? En wat gebeurde er met mensen die ziek werden of zich niet aan de regels hielden? De rondleiding start om 11.30, 12.30 en 13.30 uur. Aanmelden kan uitsluitend op de dag zelf bij de museumkassa (beperkte capaciteit).