• Wanneer: 2 november t/m 20 december 2019 alleen in de weekenden
  • Hoe laat: 12:00 uur
  • Duur: ongeveer 45 minuten
  • Voor wie: volwassenen
  • Kosten: aanmelding op de dag zelf in het museum, 3,50 p.p. (museumentreebewijs niet inbegrepen, wel verplicht). De rondleiding is gratis voor Museumkaarthouders. Voor de rondleiding is de capaciteit beperkt.

Ga tijdens de wintermaanden mee met een enthousiaste gids naar de twee nieuw geopende tentoonstellingen in het museum. Leer in 'Strijd om het IJs' over de eeuwenlange relatie tussen Nederland en de Noordpool, met als hoogtepunt de overwintering op Nova Zembla. In 'Rijzend Water' van fotojournalist Kadir van Lohuizen leer je alles over de onvermijdelijke stijging van de zeespiegel.