• Wanneer: 7 maart 2020
  • Hoe laat: 22:00 uur
  • Kosten: tickets zijn vanaf €38,50

Op 7 maart organiseert Theaterkantoor.nl ’s avonds twee bijzondere ligconcert in het museum.

Genieten van Einaudi, Yiruma (o.a. River Flows in You) & Yan Tiersen (Amélie), liggend onder een sterrenhemel die altijd straalt? Eventueel in combinatie met een diner vooraf, met uitzicht op het Oosterdok en het VOC-schip “Amsterdam”? Dat kan allemaal op zaterdag 7 maart op het Open Pleyn van Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam. Duizenden liggers gingen je voor en genoten van een unieke sprookjesachtige ervaring in ’s Lands Zeemagazijn, een monumentaal gebouw uit 1656, ontworpen door Daniel Stalpaert als pakhuis van de Admiraliteit van Amsterdam.

Het letterlijke hoogtepunt is de overkapping van de binnenplaats. De zelfdragende constructie, ontworpen door architect Laurent Ney, bestaat uit duizenden stukken glas in een metalen frame. Het ontwerp is geïnspireerd op de kompaslijnen van oude zeekaarten, zoals de wereldkaart van Joan Blaeu uit 1648, één van de topstukken van het museum.

Dankzij dit indrukwekkende glazen dak heeft de binnenplaats een heel mooie functie als centraal plein en is het dé plek voor de inmiddels beroemde en zeer populaire ligconcerten®.

Kaartverkoop en meer informatie via Theaterkantoor.nl.