• Wanneer: 28 augustus 2020
  • Kosten: €130 per persoon
  • Aanmelden: aanmelden is mogelijk via de website van The Food Line-Up

Ga met “Table for 2” mee op een culinaire zeereis, waarbij chef-kok Arnout van Restaurant C met zijn crew je laten zien en proeven hoe water en onze Nederlandse eetcultuur al jaren verbonden zijn.

Op vrijdag 28 augustus heb je het prachtige Scheepvaartmuseum bijna voor jezelf met “Table for 2” en dineer je onder het prachtige glazen dak van het oorspronkelijke ’s Lands Zeemagazijn’. Restaurant C neemt je op culinaire wijze mee op een zeereis waar de smaak van vis en de zee een hoofdrol spelen.

Restaurant C is onderdeel van NorthseaChefs waarbij Nederlandse chefs zich verenigen om ook minder bekende vissoorten uit de Noordzee in de keuken te verwerken. En dat proef je meteen in dit bijzondere 5-gangen diner. Het diner is inclusief C. Cocktail, dranken arrangement en toegang tot de tentoonstelling ‘Rijzend water’. Hierbij alvast een sneak peak in het menu:

het menu

Gang 1: Oester / Hierbas de las dunas / venkel / appel / zeekraal / yoghurt
Gang 2: Bisque / Berlikumer geeltje (wadden aardappel) / snijboon
Gang 3: Prei vichysoisse / zeewieren / zwarte knoflook / sambai
Gang 4: Buikspek / carbonarajus /  fregola / pulpo
Gang 5: Witte chocolade / Duindoornbes / zeeschuim

de avond

18.30 uur: Je bent van harte welkom om een deel van het museum te bezoeken waaronder de tentoonstelling Rijzend Water.
19.15 uur: Aan tafel!
22.30 uur: Einde diner