• Wanneer: woensdag 12 augustus 2020
  • Hoe laat: van 11.00 - 12.00 uur
  • Duur: 1 uur
  • Kosten: geen
  • Aanmelden: reserveer vooraf je gratis online kaartje met starttijd

Edwin ter Velde, de man achter Clean2Antarctica, meert a.s. woensdag 12 augustus rond 11.00 uur met zijn VOC-werkboot gemaakt van afvalplastic aan bij Het Scheepvaartmuseum.

De wethouder van Duurzaamheid, Marieke van Doornik, ontvangt hem bij het museum. Publiek kan hierbij zijn (reserveer wel vooraf je gratis online kaartje met starttijd). Om 12.00 zal Edwin weer richting Hoorn zeilen.

Edwin heeft voor de gelegenheid Clean2Antarctica omgedoopt tot Clean2Amsterdam en onderneemt met duurzame lading een handelsmissie van Hoorn naar Amsterdam. Deze lading bestaat uit o.a. tassen en kussens gemaakt van zeildoek en gerecycled textiel, duurzaam gebrouwen bier en een model van een pomp die in Afrika kan worden gebruikt.

Bij Het Scheepvaartmuseum hevelt Edwin deze lading over naar andere boten. Hierna neemt hij nieuw afvalplastic (afkomstig van het schip de Halve Maen) mee terug naar Hoorn, om hier een nieuw VOC-speelschip van te maken.

Lees meer informatie over het project van Edwin ter Velde op de website van het NOS of volg live de reis van Edwin en zijn vrouw Liesbeth via NH Nieuws.

Wij kijken uit naar zijn komst!