• Wanneer: 13 ,20, 27 maart en 3,10 april 2022
  • Hoe laat: 11.30 - 13.30 uur
  • Duur: ongeveer 10 minuten per rondleiding
  • Voor wie: volwassenen
  • Kosten: deelname is gratis met een geldig museumentreebewijs
  • Aanmelden: op inloop in het museum

Ga mee met 'een verhaal op zaal' met een rondleider langs bijvoorbeeld de twee zeldzame wandtapijten door de tentoonstelling Willem van de Velde & Zoon.

De collectie van Het Scheepvaartmuseum is een bron van verhalen. Elke zondag neemt onze rondleider u mee te nemen in de geschiedenis. Zo zijn bijvoorbeeld twee zeldzame wandtapijten naar ontwerp van Willem van de Velde de Oude (1611-1693) voor het eerst te zien voor publiek in de tentoonstelling Willem van de Velde & Zoon.

Bekijk en ontdek ze met een rondleider in kleine groepen: wat  is het verhaal achter deze gebeurtenis, dit jaar exact 350 jaar geleden?