• Wanneer: donderdag 18 mei 2023
  • Hoe laat: 11:00 uur & 13:00 uur
  • Duur: 1 uur
  • Voor wie: volwassenen
  • Kosten: kosteloos met geldig museumentreebewijs
  • Aanmelden: op inloop in het museum bij de informatiebalie

Op donderdag 18 mei is het International Day for Women in Maritime. Ter ere daarvan organiseert Het Scheepvaartmuseum een rondleiding over het vrouwelijk perspectief.

We kennen allemaal de verhalen van lange reizen op zee, visserij en zeemannen. Als je kijkt naar de collectie van Het Scheepvaartmuseum zie je niet het complete plaatje. Want waar vrouwen op veel schilderijen onzichtbaar zijn of een bijrol hebben, waren ze in werkelijkheid een drijvende kracht aan wal. Ze waren vindingrijk, creatief, ondernemend en soms queer.

Ga mee met de rondleiding en leer meer over de onzichtbare vrouwen van Het Scheepvaartmuseum. De rondleiding duurt een uur.

Lees meer over vrouwen bij de marine in het artikel vrouwelijke boegbeelden; vijf verhalen van vrouwen die bij de Koninklijke Marine werken of hebben gewerkt.