• Wanneer: 4 en 5 mei 2024
  • Duur: 60 minuten
  • Kosten: Gratis met museumticket
  • Aanmelden: Op de dag zelf bij de informatiebalie

Aan de steiger van Het Scheepvaartmuseum ligt het stoomschip Christiaan Brunings, een ijsbreker uit 1900. Vaar mee door Amsterdam Oost en kom meer te weten over de scheepvaart tijdens de Tweede Wereldoorlog.

De vaartocht van circa 60 minuten brengt je onder andere langs het beeld van de Zeeman op de uitkijk, de Ertshaven en de Oranjewerf. Natuurlijk kun je aan boord ook in de salon rondkijken en vragen stellen aan de bemanning over het schip. De vaartijden zijn:

Zaterdag 4 mei 11:00 en 14.00
Zondag 5 mei om 14.00

Het vertrekpunt is de steiger van de Noordvleugel van Het Scheepvaartmuseum. Let op: i.v.m. veiligheid mogen kinderen uitsluitend onder begeleiding van een volwassene aan boord.

Aanmelden

Meevaren is gratis met een geldig museumentreebewijs. Aanmelden uitsluitend op de dag zelf in het museum; wees er op tijd bij, want vol is vol!