Bezoek de clipper Stad Amsterdam op 19, 20 en 21 augustus 2022.

Bezoekdata en -tijden

De clipper Stad Amsterdam is op 19, 20 en 21 augustus 2022 te bezoeken tussen 11.00 en 16.00 uur, waarbij het laatste tijdslot om 15.30 uur is.

Bezoekers kunnen het schip op eigen gelegenheid bezoeken. Een bezoek neemt ongeveer 20 tot 30 minuten in beslag.

let op!

• er kan een beperkt aantal mensen tegelijkertijd aan boord; om dit in goede banen te leiden moet bij de witte balie op het Open Plein een voucher met starttijd worden gehaald, waarbij het laatste tijdslot om 15.30 uur is. Helaas kunnen we per dag een beperkte hoeveelheid tijdsloten uitdelen, dus als deze op zijn... zijn ze voor die dag echt op.
  • het schip is het helaas niet toegankelijk voor mindervaliden
  • vanwege de beperkte ruimte aan boord is het alleen mogelijk om aan dek rond te kijken en de Longroom te bezoeken.

Algemene voorwaarden: ISPS – code = o.a. ID mee

Clipper Stad Amsterdam heeft een ISPS-code (de Internationale code voor de beveiliging van schepen en havenfaciliteiten). Deze is verplicht voor alle schepen op internationale reizen met meer dan 500 GT. Niet alleen schepen, maar alle bedrijven die in de haven in contact komen met de schepen moeten aan de ISPS-code voldoen. Om die reden is het schip niet openbaar toegankelijk.

Je kunt het schip gratis bezoeken met een geldig museumentreebewijs onder de volgende voorwaarden

• identificatie met een geldig identificatiebewijs is verplicht (een geldig paspoort, een geldige Nederlandse identiteitskaart, een geldig Nederlands rijbewijs of een geldig bromfietsrijbewijs (categorie AM))
  • kinderen jonger dan 14 jaar uitsluitend onder begeleiding van een volwassene (identificatiebewijs is voor het kind niet verplicht)
  • handtassen of andere bagage zijn niet toegestaan mee aan boord, deze kunt u opbergen in een locker in het museum.
  • op verzoek dient u zich te onderwerpen aan controle door een medewerker van de beveiliging.
  • u kan gevraagd worden uw contactgegevens achter te laten.