Het Scheepvaartmuseum verzorgt met veel plezier de catering voor u, wij beschikken namelijk over onze eigen keuken en patisserie!

Van het koekje bij de koffie tot aan de gerookte vis bij onze lunch, alles komt dagvers uit eigen keuken. Onze chef-kok legt de nadruk op Dutch Cuisine: mooie streek- en seizoen producten met als inspiratiebron onze eigen Nederlandse keuken en eetcultuur. U kan ook kiezen voor onze preferred cateraar Select Catering.

Dutch Cuisine

Onze chef-kok Ralph Dahlhaus is de eerste chef-kok van een culturele instelling die het manifest van Dutch Cuisine ondertekend heeft en gerechten serveert die aan deze principes voldoen.
Dutch Cuisine zet de Nederlandse keuken en eetcultuur nationaal en internationaal op de kaart voor een breed publiek. Een eetcultuur die uniek is in de wereld en waar wij trots op zijn. Met smaak, gezond en verantwoord koken vanuit onze creativiteit en eigenzinnigheid, ons vrijdenken en pragmatisme en altijd vanuit het principe: less is more. Daarnaast hanteert Dutch Cuisine vijf principes die duurzaam zijn voor mens en milieu en leidend in ons dagelijks handelen:

• het gerecht vertelt waar en in welk seizoen wij ons bevinden;
  • de gerechten zijn goed voor ons en onze aarde;
  • de gerechten zijn eerlijk en veelzijdig van wat de natuur ons biedt;
  • wij kopen, koken en eten bewust;
  • wij werken aan resultaten voor morgen.

Lees meer over Dutch Cuisine op de website.