Het Scheepvaartmuseum doet mee aan de landelijke actie van het culturele veld (h)Art for Ukraine in het weekend van 4, 5 en 6 maart.

(h)Art for Ukraine actieweekend

In samenwerking met Het Theaterkantoor doneert het museum een deel van de opbrengst van de twee ligconcerten op 5 maart aan Giro555: Het Theaterkantoor doneert een euro per verkocht kaartje en het museum de opbrengst van de zaalhuur en een deel van de baromzet. Het Open Plein wordt blauw-geel uitgelicht, gesponsord door samenwerkingspartner Bourgonje.

Zelf kunnen bezoekers eenvoudig een steentje bijdragen: alle donatiezuilen in het museum zijn dit weekend ingericht om direct te kunnen doneren aan Giro555. Daarnaast geniet je in het café-restaurant van een speciaal Oekraïens gerecht waarvan de opbrengst ook ten goede komt aan Giro555 (zolang de voorraad strekt).

de organisatie

Het culturele veld is, zoals iedereen, diep geschokt door de ontwikkelingen in Oekraïne. We maken ons grote zorgen over de gevolgen van de grootscheepse vijandelijkheden in Oekraïne voor de inwoners van het land. Om solidariteit te tonen en om medeleven en steun te betuigen, organiseert het culturele veld aankomend weekend 4, 5 en 6 maart verschillende activiteiten.

Kijk voor meer informatie over de actie en andere deelnemende instellingen op de website van (h)Art for Ukraine.