Het Scheepvaartmuseum is een van de acht musea die dit jaar is genomineerd voor de Museumprijs, met als thema Beste Buur.

Update dd 7 november: we zitten in de top 3 van finalisten!

Een vakjury bezoekt de genomineerde musea om zo tot een shortlist van drie musea te komen. Op deze drie musea kan het Nederlandse publiek vanaf 7 november stemmen. Het publiek bepaalt zo welk museum uitblinkt in de categorie van dit jaar (Beste Buur) en de winnaar wordt en daarmee €100.000,- wint.

Alle medewerkers van Het Scheepvaartmuseum zijn ongelofelijk trots op deze nominatie!

De VriendenLoterij Museumprijs is een initiatief van het Prins Bernhard Cultuurfonds en de VriendenLoterij, in samenwerking met de Museumvereniging.

Hieronder de lijst met de acht genomineerde musea voor de VriendenLoterij Museumprijs, in willekeurige volgorde:

• Het Scheepvaartmuseum Amsterdam
  • Amsterdamse School Museum Het Schip
  • Nationaal Reddingsmuseum Dorus Rijkers
  • Bonnefantenmuseum
  • Limburgs Museum
  • Dordrechts Museum
  • Centraal Museum
  • Stadsmuseum Harderwijk

Update 7 november 2022

Hoera! Wij hebben gehoord dat wij in de top 3 van finalisten zitten! We zijn ongelofelijk blij en vereerd, en hopen dat iedereen die dit leest op ons wil stemmen zodat wij onze droom kunnen verwezenlijken.
Stemmen kan je hier: https://winnaar.vriendenloterij.nl/museumprijs?museumId=27243 Alvast HEEL VEEL dank!