Op 12 december 2017 staken juffen en meesters van het basisonderwijs. Het Scheepvaartmuseum is op deze dag daarom gratis toegankelijk voor kinderen uit het basisonderwijs en hun begeleider.

Gratis toegankelijk

Kinderen die niet naar school kunnen hoeven zich echter niet te vervelen op deze dag! Als basisschoolleerling mag je op 12 december het museum gratis bezoeken. Ook als begeleider mag je (op vertoon van het kind) gratis naar binnen. Dit aanbod geldt voor alle basisschoolkinderen (4-12 jaar).

Extra veel te doen voor leerlingen

• De hele dag door bieden wij een leuke Kijk- en ontdektocht aan door onze tentoonstelling Gamechangers over maritieme innovaties.
  • Duikboten gebruiken een 'periscoop' om boven het water uit te kijken. Ontdek hoe deze precies gebruikt wordt en maak zelf met een gids je eigen periscoop. Natuurlijk mag je hem daarna mee naar huis nemen! Deze activiteit start om 11:30 uur en vindt vanaf die tijd om het uur plaats, met als laatste ronde om 14:30 uur. Aanmelden kan op de dag zelf bij de informatiebalie.
  • Je kunt zelf lekker ronddwalen op het VOC schip 'Amsterdam' of op avontuur gaan in een van onze andere tentoonstellingen.

Zien we je op 12 december? Tot dan!