Op de dag van de leraar, 5 oktober 2017, staken juffen en meesters van het basisonderwijs. Het Scheepvaartmuseum is op deze dag daarom gratis toegankelijk voor kinderen uit het basisonderwijs en hun begeleider.

Gratis toegankelijk

Kinderen die niet naar school kunnen hoeven zich echter niet te vervelen op deze dag! Als basisschoolleerling mag je op 5 oktober het museum gratis bezoeken. Ook als begeleider mag je (op vertoon van het kind) gratis naar binnen. Dit aanbod geldt voor alle basisschoolkinderen (4-12 jaar).

Extra veel te doen voor leerlingen

Daarnaast is er deze dag ook extra veel te doen voor basisschoolleerlingen:

• De hele dag door bieden wij een leuke speurtocht aan door onze tentoonstelling 'Het verhaal van de walvis'.
  • Je kunt zelf lekker ronddwalen over ons VOC schip 'Amsterdam'.
  • Wil je meer leren over de objecten in de het museum? Ga dan op pad met onze audiotour!

Zien we je op 5 oktober? Tot dan!