In 2016 bekleedt Nederland voor de 12e keer het voorzitterschap van de Raad van de Europese Unie. Het Scheepvaartmuseum vormt, als centrale vergaderlocatie, hiervoor het decor.

Museum gastheerlocatie voor Europese ministerraden in 2016

Het Scheepvaartmuseum is er trots op, dat het vanaf januari 2016 de centrale vergaderlocatie is voor de EU ministerraden tijdens het Nederlandse voorzitterschap. Dit heeft gevolgen voor de bezoekers. Tijdens de informele ministerraden is het museum tijdelijk alleen toegankelijk voor ministers en ambtenaren.

Beperkte toegankelijkheid museum

Gedurende nog één periode in 2016 is het museum alleen toegankelijk voor ministers en ambtenaren:

• Zondag 29 mei t/m vrijdag 3 juni 2016

Alternatief programma voor onze bezoekers

De tevredenheid van onze gasten staat centraal. Je bent daarom van harte welkom in Het Scheepvaartmuseum-XXS tegenover het gebouw waar een museumgids een boeiend verhaal vertelt over de Gouden Eeuw in relatie tot Amsterdam en de EU. Beleef de sfeer uit die tijd onder het genot van een kopje koffie, dat we je graag aanbieden.