Op de mooiste plek in Amsterdam tellen we samen af naar 2015. Voor de deur van Het Scheepvaartmuseum kan je getuige zijn van een prachtige vuurwerkshow.

Oud en nieuw blijft een bijzonder moment. Een moment waarop je terug kijkt en vooruit kijkt, het glas heft en plezier maakt. We zijn dan ook verheugd om te kunnen melden dat het nationaal aftelmoment dit jaar plaats vindt bij het VOC-Schip 'Amsterdam' bij Het Scheepvaartmuseum. Het belooft een spectaculaire avond te worden en natuurlijk is publiek van harte welkom om naar het vuurwerk te komen kijken!

Het evenement aan het Oosterdok begint om 23.00 uur. Vanaf 23.53 uur wordt het aftelmoment live uitgezonden door NOS NPO1, direct na de eindejaarsconference van Youp van 't Hek. Een helikopter brengt de jaarwisseling in de hoofdstad vanuit de lucht in beeld. Art Rooijakkers presenteert de avond. Met het publiek, dat bestaat uit Amsterdammers en bezoekers uit de hele wereld, telt hij af naar het nieuwe jaar. De kanonnen van het VOC-schip bepalen daarbij het ritme.

Het Scheepvaartmuseum wenst je een geweldig uiteinde en een knallend 2015!

Foto: Peter Westdijk