Vanaf 11 maart 2024 gaat het VOC-schip voor circa twee weken weg voor onderhoud aan de boegspriet. Helaas is het schip in deze weken niet te bezoeken voor museumgasten. Alle andere tentoonstellingen en faciliteiten van het museum zijn natuurlijk wel te bezoeken.

Tijdens het recente onderhoud in 2023 aan de boeg van de replica, uitgevoerd aan de museumsteiger, zijn houtdrukmetingen uitgevoerd. Deze metingen wijzen uit dat de boegspriet in een slechte staat verkeert en daarom zal worden gerepareerd bij Damen Shiprepair Oranjewerf. De werkzaamheden worden naar verwachting binnen twee weken afgerond. We streven ernaar het schip weer terug aan onze steiger te hebben en open te stellen voor publiek op donderdag 21 maart.

In 2020 ging het schip voor vijf maanden weg voor onderhoud. Hoe dat ging zie je in de onderstaande video.

Informatie & instellingen