Op 23 maart doet Het Scheepvaartmuseum mee aan Earth Hour van het Wereld Natuur Fonds (WNF). Presentator Art Rooijakkers zal vanaf de steiger om 20:30 de schakelaar omdraaien, waarmee het licht van ons gebouw wordt gedimd

Earth Hour is een wereldwijd evenement waarbij huishoudens, bedrijven en bezienswaardigheden worden opgeroepen om gedurende een uur de verlichting uit te schakelen en actie te ondernemen voor de planeet. Het initiatief, geleid door het WWF, benadrukt natuurbescherming en klimaatverandering. In Nederland wordt Earth Hour georganiseerd door het Wereld Natuur Fonds, met de slogan "Geef één uur voor meer natuur". Het evenement vindt jaarlijks eind maart plaats, op de zaterdag voorafgaand aan de ingang van de zomertijd.

Een kleine 10 jaar geleden deed Het Scheepvaartmuseum ook al mee aan Earth Hour. Bekijk de videocompilatie hieronder.

Earth Hour 2015

Informatie & instellingen