• Wanneer: zondag 30 januari 2022
  • Hoe laat: vanaf 11.00 uur
  • Voor wie: kinderen en volwassenen
  • Kosten: deelname is gratis met een geldig museumentreebewijs
  • Aanmelden: op inloop in het museum.

Trossen los!
Iedereen is weer welkom in onze veilige haven. Op zondag 30 januari vieren we dat met veel extra activiteiten in Het Scheepvaartmuseum!

extra: teken mee aan een zee van papier (alle leeftijden)

Kruip in de huid van een kunstenaar zoals Willem van de Velde en doe mee met de workshop 'Zee van papier' op het grote Open Plein van het museum. Iedereen van 3 t/m 99 jaar kan meedoen. Net zoals Willem de Oude teken jij op grote rollen papier die gaan ‘golven’ als een woeste zee. Het wordt zelfs onderdeel van een groot kunstwerk.
Van 11.00 - 15.00 uur.

extra: verhaal op zaal met onze rondleiders (voor volwassenen)

De collectie van Het Scheepvaartmuseum is een bron van verhalen. Zondag 30 januari zijn er van 11.00-16.00 uur meerdere rondleiders aanwezig op zaal om u  mee te nemen in de geschiedenis. Zo zijn bijvoorbeeld twee zeldzame wandtapijten naar ontwerp van Willem van de Velde de Oude (1611-1693) voor het eerst te zien voor publiek in de nieuwe tentoonstelling 'Willem van de Velde & Zoon'. Bekijk en ontdek ze met een rondleider in kleine groepen: wat  is het verhaal achter deze gebeurtenis, dit jaar exact 350 jaar geleden?
Van 11.00 - 16.00 uur.

extra: wij trakteren op iets lekkers

Om te vieren dat Het Scheepvaartmuseum weer open is, bieden we onze bezoekers iets lekkers bij de koffie aan!

bezoek onze tentoonstellingen

Kijk hier voor het complete overzicht. Met als tijdelijke toppers: Van de Velde & zoon en de spiksplinter nieuwe tentoonstelling over het Noordzeekanaal