Het Scheepvaartmuseum heeft prachtige ruimtes, optimale service en een unieke ligging aan het water in het centrum van Amsterdam. Het monumentale pand uit 1656 heeft alles in huis om een succesvol zakelijk of feestelijk evenement te organiseren.

Alles onder één dak

Het monumentale gebouw, dat in de 17e eeuw werd gebouwd als pakhuis voor de Admiraliteit van Amsterdam, is 350 jaar later een zeer gewilde locatie voor grote en kleine gezelschappen. Verschillende ruimtes bieden ongekende mogelijkheden voor inspirerende bijeenkomsten in een stijlvol decor. Van vergadering tot bruiloft, van receptie en diner tot feest, Het Scheepvaartmuseum kan elk evenement voor u verzorgen. Laat uw gasten arriveren per boot, trakteer hen op een bezoek aan de tentoonstellingen of bied een drankje aan op het drijvend terras. Daarnaast werken wij met geselecteerde partners om uw evenement te verrijken, bijvoorbeeld op het gebied van techniek en entertainment.

Informatie & instellingen

Het Scheepvaartmuseum staat bekend als spraakmakend en toonaangevend museum met één van de grootste en meest bijzondere maritieme collecties ter wereld. Daarnaast is het prachtige gebouw een spectaculaire evenementenlocatie voor congressen, bruiloften en zakelijke events. In deze video zie je hoe het Open Plein van het museum in hoog tempo wordt omgetoverd tot een prachtige diner opstelling!

Informatie & instellingen

Praktische informatie

Het Scheepvaartmuseum heeft met parkeergarage Markenhoven en Oosterdok twee zeer gunstige parkeergelegenheden op slechts 10 minuten loopafstand van het museum, waar u en uw gasten kunnen parkeren. Ook speciale wensen zoals het regelen van vervoer van de parkeergelegenheid naar Het Scheepvaartmuseum kunnen worden besproken. De collega’s van de afdeling Events kunnen u alles vertellen over de tarieven.

Wij denken met u mee

Wij denken graag met u mee over de invulling van uw evenement. Van programma en techniek tot aan catering en activiteit. Indien gewenst kunnen wij de productie volledig overnemen. Graag gaan wij met u in gesprek over de mogelijkheden. U kunt de afdeling evenementen bereiken via  020 523 2246 (tijdens kantooruren maandag t/m vrijdag) of door een e-mail te sturen.