Het Erasmus Huis in Jakarta opent op 23 maart 2022 de tentoonstelling I love Banda, in samenwerking met fotograaf Isabelle Boon en Het Scheepvaartmuseum.

I love Banda was in 2021 in Het Scheepvaartmuseum (in Nederland) te zien en heeft nu de première in Indonesië. De tentoonstelling loopt t/m 17 juni 2022 in het Erasmus Huis.
In I love Banda richt documentair fotograaf Isabelle Boon haar lens op het Banda van vandaag door zes jonge eilandbewoners in beeld te brengen. Foto’s uit het persoonlijk leven van de jongeren, het kenmerkende karakter van de eilandengroep en de dynamiek van het publieke leven passeren de revue.

Ook bevat de tentoonstelling een extra bijzonder element: een facsimile van de Hikayat van Neirabatij, een verloren gewaand manuscript dat zover bekend de oudst geschreven bron van de orale geschiedenis van de Banda-eilanden is. Op onze website ontdek je meer over het manuscript en kan je door het volledige document bladeren. Naast de tentoonstelling I love Banda komen meer dan vierhonderd foto’s samen in de gelijknamige publicatie.

Lees hier meer over I love Banda in het Erasmus Huis, of lees hier alles terug over de tentoonstelling I love Banda zoals deze te zien was in Het Scheepvaartmuseum en de interessante verhalen die hieruit voorkwamen.