Het Scheepvaartmuseum is deze week door de VriendenLoterij verrast met een cheque van maar liefst €454.761,-.Een waanzinnig bedrag waar wij de deelnemers van de VriendenLoterij van harte voor willen bedanken.

Met deze cheque kan Het Scheepvaartmuseum nieuwe aanwinsten realiseren, bestaande collectie restaureren en creëren we nieuwe tentoonstellingen. Een geweldige steun in de rug waar we meer dan dankbaar voor zijn.

In 2022 hebben we de bijdrage van de VriendenLoterij ingezet om de nieuwste tentoonstelling: 'Mens op Zee' te maken en hebben we het prachtige schilderij: 'De Aemilia voor Duinkerken' van Adam Willaerts kunnen verwerven.

Het Scheepvaartmuseum is sinds 2006 partner van de VriendenLoterij en koestert deze warme relatie.