Vanaf 1 januari 2024 is de toegang tot Het Scheepvaartmuseum gratis voor alle kinderen tot en met 12 jaar. Het museum wil hiermee stimuleren dat jonge bezoekers en hun begeleiders nog gemakkelijker of vaker kunnen bezoeken.

Door onze programmering in schoolvakanties en de toevoeging van de tentoonstelling Duiker Doris aan het vaste aanbod voor de allerkleinsten, weten families ons steeds beter te vinden. Tijdens de kerstvakantie hebben we bijvoorbeeld weer een aantrekkelijk vakantieaanbod in samenwerking met Cinekid.

Overige toegangsprijzen
De toegangsprijs voor volwassenen vanaf 18 jaar wordt per 1 januari 2024 verhoogd naar € 18,50 per persoon. De toegangsprijs voor studenten en CJP-pashouders verandert niet. Deze blijft € 8,50 en is gelijk aan de prijs voor jongeren van 13 tot en met 17 jaar.

Groepsbezoek
Bij een bezoek met kinderen geldt een maximum van vijf kinderen per begeleider. Wil je het museum bezoeken met een groep van meer dan 7 personen? Dan is het altijd verplicht om het bezoek van tevoren aan te melden. Meer informatie hierover vind je hier.

Overige prijzen en tickets
Kijk voor alle informatie over toegang voor bijvoorbeeld Museumkaarthouders, Stadspashouders en vrienden van het museum op onze ticketpagina. Daar kun je ook direct je museumtickets aanschaffen.