De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) en waterrijk Nederland zijn al twee eeuwen onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dit jubileum wordt gevierd met een prachtige publicatie over het reddingswerk en de redders van de KNRM.

Fotografen Robin de Puy en Jeroen Hofman slaan de handen in elkaar en presenteren een hedendaags beeldverhaal over kusthulpverlening, aangevuld met een indrukwekkende reeks historisch fotomateriaal. “Redders op zee” zal op 25 mei 2024 feestelijk worden gepresenteerd, met een de aftrap van een weekend vol activiteiten, met onder andere tal van historische reddingsboten in de haven van Het Scheepvaartmuseum.

De publicatie verschijnt naar aanleiding van een serie tentoonstellingen over 200 jaar KNRM in Het Scheepvaartmuseum en in 12 andere Nederlandse maritieme musea langs de gehele kust.

Jeroen Hofman, Robin de Puy, Maria Barnas, Edward Zwitser – Redders op zee: 200 jaar Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij
Gebonden | isbn 9789464941036 | €59,00
Uitgeverij: Hannibal Books

Redders op zee verschijnt op 15 april, en is hier alvast te bestellen.