Als ambassadeur van het Fellowshipsprogramma maak je onderzoek naar de maritieme geschiedenis en de collectie van Het Scheepvaartmuseum mede mogelijk en draag je bij aan talentontwikkeling.

Het Scheepvaartmuseum is ontstaan en bestaat nog steeds dankzij mensen met een passie en hart voor de Nederlandse maritieme geschiedenis en erfgoed. Mensen die het belangrijk vinden dat verhalen over deze geschiedenis nu én in de toekomst vanuit verschillende perspectieven verteld blijven worden. De collectie van het museum is één van de grootste en rijkste maritieme collecties ter wereld en werd door particulier initiatief bijeengebracht.

De afdeling Collecties van het museum doet onderzoek naar de museale collectie en draagt zorg voor het behoud ervan. Daarnaast bieden we onderzoeksbeurzen aan: de fellowships. Talentvolle onderzoekers voeren diepgaand onderzoek uit, aan de hand van de collectie, en ontdekken nieuwe inzichten die ons begrip van de maritieme geschiedenis verrijken en helpen om hedendaagse ontwikkelingen te duiden. Dit onderzoek dient als basis voor onder andere: publicaties, lezingen, congressen en tentoonstellingen.

Vanaf €250,- per jaar ben je ook ambassadeur van het Fellowshipsprogramma en steun je onderzoek en talentontwikkeling. Meld je hier direct aan of neem contact op met fellowships@hetscheepvaartmuseum.nl of bel 020 523 2222.

Ik kom aan boord

Betalingsgegevens

Uw lidmaatschap beëindigen kan jaarlijks met één telefoontje of e-mail.