• Wanneer: woensdag 6 november 2019
  • Hoe laat: van 9:00 tot 17:00 uur
  • Duur: de gehele dag
  • Voor wie: kinderen die in Nederland naar school gaan, onder begeleiding van een volwassene.
  • Kosten: gratis toegang voor (ouders van) kinderen die in Nederland het basis- of voortgezet onderwijs bezoeken

Op woensdag 6 november staken de leraren en leraressen van het basis en voortgezet onderwijs, maar leerlingen hoeven zich niet te vervelen: speciaal aan hen geeft Het Scheepvaartmuseum gratis toegang!

Op woensdag 6 november staken de leraren en leraressen van het basis en voortgezet onderwijs. Leerlingen die niet naar school kunnen, hoeven zich echter niet te vervelen op deze dag! Speciaal aan hen geeft Het Scheepvaartmuseum de hele dag gratis toegang. Als begeleider mag je (op vertoon van het kind van 4 t/m 17 jaar) ook gratis naar binnen! Kom jij ook gratis naar Het Scheepvaartmuseum op 6 november?

ACTIEVOORWAARDEN:

Alleen geldig voor kinderen die in Nederland naar school gaan en hun ouders en/of begeleiders. Kinderen mogen enkel onder begeleiding van een volwassene het museum in.

kijk- en ontdektocht

Doe zelf de spannende Kijk- en ontdektocht 'Op rrrrijs' door onze tentoonstellingen 'Het verhaal van de walvis' en 'Strijd om het IJs' (doorlopend, 6+)

het magische poolpanorama

Teken mee aan het magische PoolPanorama op het Open Plein (doorlopend op inloop, 12.00 – 16.00 uur, alle leeftijden).

ronddwalen op het VOC-schip

Je kunt zelf lekker ronddwalen op het VOC-schip ‘Amsterdam’ of op avontuur gaan in 'Het leven aan boord' (3+) en de andere familietentoonstellingen.

nieuwe familierondleiding (12.00-16.00 u)

Ga mee met een familierondleiding door de nieuwe tentoonstellingen, duur ongeveer 25 minuten, met een enthousiaste gids (doorlopend 12.00-16.00 uur, 6+). Meld je aan in het museum, vol=vol!

Dare to discover - a VR journey

Maak zelf een vlucht over de historische haven van Amsterdam! Doe 'Dare to Discover – A VR Journey'. Op inloop in het museum (10.00-16.00 uur, adviesleeftijd 8+)

de familievertellers over het VOC-schip

Beluister de verhalen van de familievertellers over het VOC-schip ‘Amsterdam’ met een winters drankje (doorlopend, 11.00-16.00 uur, 4+). Elk verhaal duurt ongeveer 15 minuten. Op inloop in het museum, vol=vol!