Neem jij initiatief en werk jij graag met verse en lokale producten?

Het Scheepvaartmuseum laat zien hoe water werelden verbindt. Het museum staat bekend als spraakmakend en toonaangevend museum met één van de grootste en meest bijzondere maritieme collecties ter wereld. Dagelijks ontvangen we vele bezoekers, variërend van museumliefhebbers tot dagtoeristen en schoolklassen. Daarnaast is het prachtige gebouw een spectaculaire evenementenlocatie voor congressen, bruiloften en zakelijke events.

Het Scheepvaartmuseum heeft een eigen keukenteam dat verantwoordelijk is voor het Café Restaurant en vele events, zowel overdag als ’s avonds. Dat doen we op een innovatieve manier met oog voor duurzaamheid en biodiversiteit. Dat geldt op het bord, in de keuken en in de omgang met collega’s en leveranciers. In de keuken is er ruimte om te experimenten, voor discussie en voor nieuwe ideeën. Voor de versterking van ons keukenteam zijn we op zoek naar een:

Zelfstandig werkend Banqueting Kok (32-38 uur)

Wat ga je doen?

Als zelfstandig werkend kok kook je voornamelijk met lokale en seizoensgebonden producten. De nadruk ligt bij jouw functie op de banqueting, maar werken in het Café Restaurant hoort er zeker ook bij.

We werken met verschillende menu’s en vijf verschillende seizoenen, maar we koken ook regelmatig “custom made”. Veel afwisseling dus, wat ook de nodige flexibiliteit van jou vraagt.

We proberen de drukte zoveel mogelijk te spreiden zodat je niet elke avond hoeft te werken. De uren die je maakt zijn flexibel in te delen, waardoor je vaak ’s avonds vrij bent.

Het Scheepvaartmuseum en zeker onze keuken heeft een]platte organisatiestructuur waardoor je veel invloed hebt op het eindproduct.

Daarnaast:

• Assisteer je de Chef-Kok en de Sous Chef bij het ontvangen en opslaan van geleverde goederen;
  • Denk je mee over de invulling van gerechten en menu’s;
  • Houd je de werkomgeving schoon. Je werkt volgens de voorschriften op het gebied van veiligheid, Arbo, HACCP en werk- en presentatiemethoden.

Wie zoeken wij?

Jij bent iemand met een groot verantwoordelijkheidsgevoel die altijd even dat stapje vooruit denkt. Belangrijker nog dan je ervaring, vinden we het tonen van initiatief. Je durft zelf beslissingen te nemen en je weet wat er moet gebeuren om ervoor te zorgen dat alles volgens plan loopt. Gastvrijheid staat aan de basis van alles wat je doet. Verder ben je  stressbestendig, ondernemend en resultaatgericht Voor deze functie vragen wij:

• Een afgeronde relevante mbo-opleiding;
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur ook in de banqueting of catering;
  • Een certificaat sociale hygiëne (pré);
  • Je spreekt en verstaat Engels.

Omdat je afwisselend komt te werken in de verschillende keukens in het gebouw,  is het belangrijk dat je zowel goed in een team kan werken als zelfstandig.

Wat bieden wij?

Je werkt samen met enthousiaste collega’s die allemaal vanuit hun eigen discipline met passie voor Het Scheepvaartmuseum werken. Je staat met een gemotiveerd team op de vloer en dat alles op deze prachtige plek in Amsterdam.

• Het salaris in schaal 5 ligt tussen € 2.344,62 en € 2.858,07 bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband. Het dienstverband wordt afgesloten met Het Scheepvaartmuseum Enterprise. B.V. De Horeca-cao  is van toepassing;
  • 8% vakantietoeslag en 3,4% eindejaarsuitkering;
  • Jaarcontract voor 32-38 uur per week met intentie tot verlenging;
  • Flexibele werktijden;
  • Deelname aan pensioenregeling en korting op collectieve aanvullende verzekeringen;
  • Een museumkaart en vrijkaarten voor het museum;
  • Voordelig sporten bij een sportschool bij jou in de buurt via Bedrijfsfitness;
  • Een regeling op het gebied van persoonlijke vitaliteit;
  • Gratis fruit op het werk;
  • Ruimte voor zelfontplooiing (interne trainingen).

Reageren

Herken je jezelf in het profiel en ben je enthousiast over de functie? Solliciteer dan zo spoedig mogelijk maar uiterlijk 30 april 2024 via onderstaande sollicitatiebutton.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met  Ralph Dahlhaus (Chef Kok), tel. (020) 52 32 276. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met de afdeling HR, tel. (020) 52 32 425. Graag vermelden wij alvast dat de aanvraag van een Verklaring Omtrent Gedrag onderdeel uitmaakt van de selectieprocedure.

Het Scheepvaartmuseum wil een veilige thuishaven zijn voor iedereen. Een inclusieve werkomgeving, waar ruimte is voor verschillen, waar je je veilig voelt en waar je jezelf kunt zijn. Bij ons ontmoet je collega’s met diverse achtergronden en meer uiteenlopende expertises dan je denkt. Van vakkundige conservatoren tot commerciële marketeers en bevlogen eventmanagers. Allemaal verbonden door het water. En door nieuwsgierigheid. In de wereld, en naar elkaar. Dus ook jij bent welkom in onze thuishaven.