Vrijdag 10 november is Het Scheepvaartmuseum verkozen tot 'Kidsproof musea 2018'! Ook behaalden we een prachtig rapportcijfer: een 8,6.

Ruim 8.000 museuminspecteurs – kinderen t/m 12 jaar – vanuit het hele land hebben het afgelopen jaar tijdens of na hun museumbezoek een beoordeling achtergelaten op museumkids.nl. Door te beoordelen wat ze van de activiteiten vonden, of ze iets nieuws geleerd hebben, of de medewerkers aardig waren én wat ze zelf aan het museum zouden veranderen, geven de Museuminspecteurs waardevolle feedback aan het museum. De verkiezing van het meest kindvriendelijke museum van Nederland draagt bij aan de kwaliteit van het aanbod van alle musea. Het Scheepvaartmuseum verdient het predicaat 'Kidsproof' omdat er minstens 40 inspecties zijn geweest met een gemiddeld rapportcijfer van minimaal 7,5.

Inmiddels is ook meteen het volgende, het 7de, inspectieseizoen van start gegaan. Binnenkort gaan we aan deze inspecties ook extra aandacht besteden in Het Scheepvaartmuseum zodat we ook het komende jaar een mooi rapportcijfer behalen!

Photo credits © Museumvereniging